Stadium och Göteborgsvarvet i samarbete
Sverige största sporthandelskedja Stadium blir återigen huvudpartner till världens största halvmaraton, Göteborgsvarvet. Samarbetet, som startar 2025, innebär att Stadium fortsätter sitt arbete med att inspirera Sverige till rörelse.
Göteborgsvarvet, som startades 1980, är världens största halvmaraton som under Varvetveckan årligen sprider löparglädje bland sina 70 000 deltagare, tusentals funktionärer och hundratusentals åskådare.
– Vi är mycket stolta över att efter några år ifrån varandra återuppta vårt samarbete igen. Nu laddar vi för att tillsammans inspirera fler att delta på något av loppen under Varvetveckan.Tillsammans med ASICS kommer vi även finnas på plats på Göteborgsvarvets expo, säger Patrizia Nilsson, Head of Sports Marketing på Stadium.
-Vi är väldigt glada och stolta över att vi nu inlett ett partnerskap med Stadium under minst 3 år framöver. Stadium är ett av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans kommer vi höja upplevelsen ytterligare för våra löpare och fortsätta främja en aktiv livsstil, säger Hampus Boman, säljchef Göteborgsvarvet.
Även ASICS välkomnar Stadium som partner i samarbetet.
- Tillsammans med Stadium kommer vi kunna erbjuda rätt produkter till ännu fler löpare och möjliggöra att dessa får chansen att uppleva den upplyftande känslan rörelse ger både innan, under och efter Varvetveckan, säger Niklas Hedborn, Head of Marketing på ASICS Nordics.
Om Stadium:
Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium och Stadium Outlet har företaget cirka 200 butiker totalt i Sverige, Finland och Norge. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som sedan starten 1995 har aktiverat över 100 000 barn och ungdomar,och skänkt över 65 mkr till föreningslivet. Koncernen har närmare 3 500 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen år 22/23 var ca 7,5 mdkr SEK exklusive moms. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.
2024-12-04